תיאוריית הבדלי האישיות- (מקבילה לגישת השימושים והסיפוקים), גורסת כי אמצעי התקשורת עוזרים לספק צרכים שונים של צרכנים שונים. חוקרי התקשורת מצאו ארבע קטגוריות של צרכים שממלאים אמצעי תקשורת ההמונים:
צרכים קוגניטיביים: חיזוק מידע, ידע והבנה על המתרחש. הטלוויזיה היא אמצי להעברת מסרים/מידע ולכן כשאנו צופים בה לומדים ,משכילים ,מחזקים את המידע ומבינים מה מתרחש.
צרכים רגשיים: חוויה אסתטית, הנאה וריגוש. כאשר הצפייה בטלוויזיה הופכת לחוויה שמעוררת בנו רגשות.
צרכים אינטגרטיביים: ביטחון, סטטוס, קשר עם משפחה וחברים. סיפוק של בטחון לצופים, סטטוס, קשר עם משפחה וחברים, אינטגרציה עם קבוצה חברתית נבחרת, נחמד לצפות יחד עם חברים, משפחה.
צרכים אסקפיסטיים: פורקן מתח ובריחה מתפקודים חברתיים. הטלוויזיה מספקת לנו דרך לברוח מכל המטלות "מהחיים" וגורמת לפריקת מתח שמצטבר למשך כל היום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה