פרסומות

פעולת תקשורת המתרחשת בין מפרסם שמעוניין למכור מוצר, רעיון, דימוי או שירות לבין נמען שעשוי להיות צרכן פוטנציאלי בתיווכם של פרסומאי ואמצעי תקשורת.
השימוש העיקרי של הפרסומת הוא בהעברת מידע שנחוץ לצרכן ומידע זה חייב להיות אמין, מדויק ואובייקטיבי אך בפועל מחקרים מראים כי השימוש בפרסומות אינו כך.


 פרסומת ציבורית – פרסומת למטרות ושירותים ציבוריים שנועדה להשיג, מטרה ציבורית (הפסקת עישון, לא לנהוג בשיכרות וכו'). יחד עם זאת, מהווה המערכת הפרסומית חלק מיחסי הציבור של המוסד ועוזרת ליצירת דימוי חיובי לארגונים אלו (מפעל הפיס, "קסדה בראש טוב" מטעם משרד התחבורה, חברת החשמל...)

פרסומת מסחרית – פרסומת לה אנו נחשפים מידי יום באמצעות אמצעי התקשורת ההמוניים. פרסום מוצרים חדשים, ישנים ומחודשים. הפרסומת נועדה למכור את המוצר (קוקה קולה, קרם הגנה של ד"ר פישר וכו').

פרסומת פוליטית – בדר"כ מדובר בתעמולת בחירות, בה מפרסמים המועמדים השונים את עצמם, את סיעתם ואת מצע הבחירות שלהם. כמו כן נכללים בפרסומת הפוליטית שלטי החוצות של התנועות השונות כגון: "דור שלום", "שלום עכשיו" וכו', תעמולת הבחירות של הליכוד, העבודה, ש"ס, שינוי וכל שאר המפלגות.

 פרסומת דתית – פרסומת היוצאת מגופים דתיים כמו הרבנות, המועצות הדתיות, ארגונים כמו חב"ד וכו'. זו פרסומת הפונה לציבור הדתי, בעיקר, וגם לציבור החילוני ("כל אם ובת תדליק נרות שבת" \ חב"ד).
תוצאת תמונה עבור פרסומות הגדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה